THE SATURDAY'S EDITORIAL OF MIRA KARTBAYEVA
ENGLISH
Where are you going if Euro's you don’t have? It seems a little song, but instead is the sad reality of what is happening in Greece.
A Nation, a people with an incredible history, is lying in a historical moment in which it may be that we have to kneel down the mercy of the enemy.
I remember what happened in Russia, when the ruble was not worth, even to buy a piece of bread with which feed on. Now, a new historical moment, another nation, but always people who have worked and hoped for a future that tomorrow, after the vote on the referendum, would be extremely uncertain, if not disastrous.
It is the sovereign people who will have to decide own future, certainly. But are we sure to have not been all of us to want this imposition? Where did those nearly 100 billion euro that the Greeks have to pay?
Mira Kartbayeva, for INC News 04/07/2015 copyright©INCNews
ITALIANO
Dove vai se l'Euro non ce l'hai ? Sembra una canzoncina, ma è invece la triste realtà di ciò che in Grecia sta accadendo.
Una Nazione, un popolo con una storia incredibile, sta trovandosi in un momento storico in cui potrebbe accadere che ci si debba mettere in ginocchio alla mercè del nemico.
Ricordo quello che successe in RUssia, quando il rublo non valeva neppure per comprare un pezzo di pane con cui cibarsi. Ora, un nuovo momento storico,un altra Nazione, ma sempre gente che ha lavorato e sperato in un futuro che domani, dopo il voto del referendum, potrebbe essere alquanto incerto, se non disastroso.
E il popolo sovrano che dovrà decidere il suo futuro, certo. Ma siamo certi di non essere stati tutti noi a volerlo imporre? Dove sono finiti quei quasi 100 miliardi di euro che i greci devono pagare ?
Mira Kartbayeva, for INC News 04/07/2015 copyright©INCNews